Türk Yazılı Basınında “Türkiye'nin Avrupa Birliği Üyeliği Önündeki Engeller-Sorunlar” Konusunun Sunumu (1995-2005)
Özet Görüntüleme: 221 / PDF İndirme: 83
Anahtar Kelimeler:
Avrupa Birliği, Basın, AB Engeller, AB SorunlarÖzet
Türkiye’nin AB’ye ortak üye olmak üzere başvuru tarihi 1959’dur. Tam üye olmak için ise 1987 yılında başvurmuştur. Tam üyelik başvurumuzdan bugüne 30 yıl geçmiştir. Diğer AB ülkelerinin tam üyelik başvuruları ile kabul edilişleri arasındaki süre 3 ila 14 yıl arasındadır. Türkiye’nin 30 yıllık bekleyişi ise içinde bulunduğumuz 2017 yılı itibariyle hala sürmektedir. Bu sebeple Türkiye ve AB arasında Türk basınına haber olan tüm konular içinde en dikkate değer olanı “Engeller-sorunlar” konusu olmalıdır. Nitekim ortada başka hiçbir ülkede yaşanmayan ciddi bir “üyeliğin bir türlü gerçekleşememesi” durumu vardır. Türk basını Avrupa Birliği ile ilgili olarak bu konuyu okurlarına nasıl sunmaktadır? Gerek sayfalarında ayırdığı yer bakımından nicel olarak, gerekse içerik olarak konuyu yeterli, dengeli, doyurucu kısacası sağlıklı bir kamuoyu oluşmasını sağlayacak nitelikte aktarabilmekte midir? Basının konuya ne oranda yer verdiği ve konuyu işleyiş biçimi öncelikle kamuoyunda ilgi oluşması, daha sonra bilgi edinmesi, bu bilgiden hareketle fikir sahibi olması ve uzun vadede kamuoyunun oluşması basının konuyu niceliksel ve niteliksel olarak ele alış biçimi ile doğrudan ilgilidir. Bu nedenle konunun gerek sayısal veriler ile basında ne oranda yer bulduğunu tespit etmek, gerekse söylem analizi ile ne şekilde sunduğunu saptamak bu çalışmanın içeriğini oluşturmaktadır.
Referanslar
ALEMDAR, K., 1999, "Medya Gücü ve Demokratik Kurumlar", AFA Yayınları, İstanbul
BAYRAKTAROĞLU, A.; UĞUR, U., "Televizyon Haberciliğinde Magazinleşme Olgusu", Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, ART-E Mayıs 2011-07
CEVİZCİ, A., 2000, "Felsefe Sözlüğü", Paradigma Yayınları, İstanbul
ÇELEBİ, A., 2002, "Avrupa: Halkların Siyasal Birliği", Metis Yayınları, İstanbul
DEMİRKENT, N., 1996, “Medya Medya”, Aktaran: Mehmet Sağnak “Medya Politik”, Eti Yayınları, İstanbul
İRVAN, S., 2002, "Medya, Kültür, Siyaset", Alp Yayınları, Ankara
KOLOĞLU, O., 1992, “Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Basın”, İletişim Yayınları, İstanbul
SAF, K., A., 2002, "Haberin Yol Haritası", Anahtar Kitaplar, İstanbul
ÇAPLI, B., 2002, "Medya ve Etik", İmge Yayınları, Ankara
ÖZSEVER, A., 2004, “Tekelci Medyada Örgütsüz Gazeteci” İmge Kitabevi, Ankara
PARENTI, M., 1993, "Inventing Reality the Politics of News Media", St. Martin's Press, New York
SAĞNAK, M., 1996, “Medya-Politik-1983-1993 Yılları Arasında Medya-Politikacı İlişkileri”, Eti Yayınları, İstanbul.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License ile lisanslanmıştır.