The Transformation of Traditional Values in the Turkish Society through the Pop Culture


Abstract views: 358 / PDF downloads: 168

Authors

Keywords:

Popular Culture, Globalism, Values, Media

Abstract

Every   new   invention   in   the   history   of   communication   marks   a   milestone.   The invention of writing, paper, electricity as well as the invention of printing press, telephone, radio and television in the subsequent period set a landmark in the history, not only in terms of the history of communication, but also for the history of mankind. The realization of each means of communication also stimulates some novelties and transformations in the social structure, depending on the characteristic of the respective means of communication. It is obvious that the last landmark in the history of communication is the invention of the internet and   its   usage at  a   global  scale.  The   internet  has   accelerated   the  existing   process   of   the globalization, and, besides that, has served and still serves today to come new values into the existence, in particular through items of the pop culture spread via social media channels.Within the scope of this study, an analysis on the contents in the social media related to the pop culture as well as the redefinition of both some specific values of the Turkish society and some universal values via the social media will be carried out.

References

ADIGÜZEL, Y., 2001, “Kültür Endüstrisi: Kitle Toplumunun Açmazları”, Şehir Yayınları, İstanbul.

DURALI Ş. T., 2015, "Çağdaş Küresel Medeniyet Anlamı Gelişimi Konumu”, Dergah Yayınları, İstanbul.

EKİCİ M., 2008, "Geleneksel Kültürü Güncellemek Üzerine Bir Değerlendirme" Milli Folklor Dergisi, Ankara, S.80.

JAMESON F., 2000, “Küreselleşme ve Politik Strateji” Birikim Dergisi, Sayı:139, Kasım Sayısı.

HAMELINK, C., 1991, “Merkez ve Çevre Ülkeler Arasındaki Enformasyon Dengesizliği”, Kaplan, Yusuf (Der. ve Çev.), Enformasyon Devrimi Efsanesi: Modernleşme Kuram ve Uygulamalarının Eleştirisi, Kayseri: Rey Yayıncılık.

MORLEY, D.; ROBINS, K., 1995, “Kimlik Mekanları; Küresel Medya, Elektronik Ortamlar ve Kültürel Sınırlar” (Çev: E. Zeybekoğlu), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.

MUTLU, E., 2005, “Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya”, Ütopya Yayınları, Ankara

MUTLU, E., 1995, “İletişim Sözlüğü”, Ankara, Ark Yayınevi.

NEUMANN E. N., 1998, “Kamuoyu Suskunluk Sarmalı'nın Keşfi” Dost Kitabevi, Ankara.

OSKAY Ü., 1998, “Yıkanmak İstemeyen Çocuklar Olalım”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.

OSKAY Ü., 1982, “XIX. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri Kuramsal Bir Yaklaşım”, AÜ SBF Yayınları, Ankara.

ÖZKUL O., 2013, “ Kültür ve Küreselleşme” Açılım Kitap, İstanbul.

Published

2017-03-27

How to Cite

ÖZKAN, Y. D. D. Özgehan. (2017). The Transformation of Traditional Values in the Turkish Society through the Pop Culture. Türk İslâm Medeniyeti Akademik Araştırmalar Dergisi, 12(24), 131–142. Retrieved from https://timad.com.tr/index.php/timad/article/view/204