Hasan Basri Çantay‟ın Ehl-i Sünnet/Hanefilik-Maturidilik Vurgusu(nun Gerekçeleri ve Temelleri)
Özet Görüntüleme: 252 / PDF İndirme: 108
Anahtar Kelimeler:
Hasan Basri Çantay, Ehl-i Sünnet, Kelam, Hanefilik, MaturidilikÖzet
Bu çalışma Cumhuriyet Döneminin ilk dönem ilmî ve siyasî şahsiyetlerinden biri olan Hasan Basri Çantay’ın düşüncesinde Ehl-i Sünnetin, özel olarak da Hanefilik/Maturidilikmezhebinin etkisini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu sebeple Çantay, hangi mezhebi benimsediğini ifade etmektedir? Onun ifadelerinde mezhep taassubunu içeren hususlar var mıdır? Ehl-i sünnet’in onun zihnindeki yeri nedir? Ayrıca o, Ehl-i sünnet içerisinde herhangi bir ayırıma gitmekte midir? Ehl-i sünnet genelinde özellikle Hanefilik- Maturidilik düşüncesinin onun için özel bir anlamı var mıdır? vb. sorular bu çalışmada cevaplandırılmaya çalışılacaktır.
Referanslar
BAĞDADÎ, Abdülkâhir b. Tâhir, 1993, “El-Fark Beyne’l- Fırak”, Tahkik: Muhammed Muhyiddin Abdülhamid, Beyrut.
ÇANTAY, H., B., 1960, “Birinci Kırk Hadis ve Mealleri”, İstanbul.
ÇANTAY, H., B., 1958, "Chapter 7: Islamic Culture in Turkish Areas", in Islam: The Straight Path; Islam Interpreted by Muslims by Prof. Kenneth W. Morgan,”Published by The Ronald Press Company, New York.
ÇANTAY, H., B., 1964, “Kara Günler ve İbret Levhaları”, İstanbul.
ÇANTAY, H., B., 1981, “Kur’ân-ı Hakîm ve Meâl-i Kerîm”, İstanbul..
ÇANTAY, H., B., 1961, “Onbirinci Kırk Hadis ve Mealleri”, İstanbul.
ÇANTAY, H., B., 1962, “Yirmibirinci Kırk Hadis ve Mealleri”, İstanbul.
ÇELEBİ, İ., 2002, “İslâm İnanç Sisteminde Akılcılık ve Kadı Abdulcebbâr”, İstanbul.
EBU HANİFE, Fıkh-ı Ekber (Önsöz), 1954, Tercüme eden: Hasan Basri Çantay, Ankara.
TAFTAZANÎ, Sa’düddîn, 1991, “Kelâm İlmi ve İslâm Akâidi (Şerhu’l- Akâid)”, Haz. Süleyman Uludağ, İstanbul.
UĞUR, M., 1994, “Hasan Basri Çantay”, Ankara.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License ile lisanslanmıştır.