Köy Enstitüleri Hakkında Sözlü Tarih Araştırması


Özet Görüntüleme: 289 / PDF İndirme: 107

Yazarlar

Anahtar Kelimeler:

Köy Enstitüleri, Gölköy Köy Enstitüsü, Eğitim- öğretim, İş, Köy

Özet

Köy Enstitüleri Türkiye’nin okuma-yazma, eğitim-öğretim ve kırsal kalkınma meselelerini bir arada çözmeyi öngören özgün kurumlarıydı. Eğitmen kursları ile başlatılan süreç kısa zamanda büyük bir ivme ile geliştirildi. Köylerden kabul edilen öğrenciler mezun olduktan sonra yine köylerde istihdam edildiler. Sadece öğretmen değil aynı zamanda köylünün ekonomik, sosyal, kültürel vb. bütün sorunlarına çare üretmek üzere yetiştirilmeleri amaçlandı. Bu alanda önemli başarılar elde edilse de hedeflenen amaca ulaşmada çeşitli sorunlarla karşılaşıldı. Fakat bireysel çabalarıyla öne çıkan çok sayıda Köy Enstitüsü mezunu öğretmen, köylerde başarılı çalışmalarda bulundu.

Referanslar

Sözlü Kaynaklar

Efe, Ali, Zonguldak Alatlı 1927, Gölköy Köy Enstitüsü 1945 Mezunu (Görüşme Tarihi: 06.03.2016)

Ünal, Cemal Ünal, Safranbolu 1930, Gölköy Köy Enstitüsü 1950 Mezunu (Görüşme Tarihi: 06.03.2016)

Acar, Ramiz Acar, Araç 1933, Gölköy Köy Enstitüsü 1954 Mezunu (Görüşme Tarihi: 06.03.2016)

Özden, Sami, Kastamonu 1949, Bolu Erkek Öğretmen Okulu 1969 mezunu (Görüşme Tarihi: 06.03.2016)

İndir

Yayınlanmış

2017-02-27

Nasıl Atıf Yapılır

Koç, D. D. N. (2017). Köy Enstitüleri Hakkında Sözlü Tarih Araştırması. Türk İslâm Medeniyeti Akademik Araştırmalar Dergisi, 12(23), 63–70. Geliş tarihi gönderen https://timad.com.tr/index.php/timad/article/view/152